Wednesday, May 18, 2011

14 - 17 Mei 2011

Saat cuti yg mbosankan sbb aku x ke mane2... Duk kat umah jer... Mngemas rumah yg x abis2 bsepah... Semua ni keje Si Kecik... Aku kemas jer dia jd tukang sepah... Nak mnangis rasanyer... Tp nk wat cmne kan... Budak kecik... Aku basuh baju, dia pun sibuk nk basuh... Dia g masukkan baju yg dia lum pakai dlm msin basuh yg masih bputar... Abis r basah... Aku g jemur kain pun dia ikut... Ntah ape benda dia main kat luar.. Aku ajk dia masuk n tgk tv... Aku leka lak tgk cite mase tu... Abis kusyen2 dia sepahkan kat lantai... Aku tinggal g masak kat dapur, aku g ruang tamu tgk byk brg dh sepah2... Aku saje acah nk rotan dia, mcicit dia lari... Tau takut... Aku dh sudah masak, aku kmas lak baju2 keje aku... Byk sgt... Aku hanger baju2 tu tp hanger lak x cukup... Hmmm... Kena r aku bli hanger lg.. Tgh sibuk2 mgemas baju2 tu, si kecik ni pulak dok kirai baju dia... Jap2 tukar baju... Sibuk nk pakai baju PINK... Mmmg favourite colour dia... Dia tolak2 bakul yg pnuh dgn kain baju... Kuat btul... Bakul tu dh r besar n penuh, larat dia tolak... Dia dh kecik.... Agknya dia dh penat, dia pun baring kat atas tilam yg aku bentang... Dia baring n suh aku tepuk... Last2 dia tdo... Kul 2 baru tdo... Hujan lebat lak kat luar... X dpt nk tgk tv... Aku jahit baju lak... Kain free r katakan... Malas nk tempah, aku jhit sndiri... Cantik or x, trima jer r, sendiri yg jahit... Dh abis jhit, si kecik bangun.. Nk mandi pulak... Awal lg... Aku ajk dia mkn nasi... Klo x mkn, xyh mandi... Dia mkn, byk gak tp x reti dok diam... Ade je benda yg dia usik... Dh mandi aku ajk tgk TV... Sambil tu dia wat r keje dia... Operasi sepah rumah sekali lg.... Aduhai... Letihnye aku... Aku suh dia dok diam2, ajk dia bbual... Ok r dia... Ayah dia blk, ayah dia lak layan dia... Baru r leh rehat skit... Mlm tu dia tdo lmbt gak... Kul 10.30 baru tdo... Penatnye... Aku pun tdo gak...

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.